Фитнес Блог "nikolabull" - "BP&PL PSP (LEVEL 1 - Post Quarantine)" - Week I nad Week II


    След повече от два месеца (или по-точно 69 дни) най-накрая нещата си дойдоха на мястото - фитнес залите отвориха, a аз се завърнах към силовите тренировки. Всъщност, при мен освен 1-2 месеца непосредствено преди запланувано състезание тренировките ми винаги са били микс от елементи на културизъм и силов трибой (Bodybuilding & Powerlifting) или както аз му казвам - Силов културизъм (Power bodybuilding). Близки са до духа на тренировките на старите културисти дори още отпреди „Арнолд-епохата“, която наложи великият Арнолд Шварценегер (Arnold Schwarzenegger) с концепсията си за високо обемните тренировки (с по 30 серии в тренировка на големите мускулни групи и по 20 серии за малките мускулни групи). Разбрира се, аз също съм тренирал така - това си беше Библия/Закон за всички „железни момчета“, които искаха да са силни, но в същото време и с мускулести и хармонично развити физики.
   Сега след над 30-годишния ми личен опит, знания и наблюдения по залите мога да кажа, че този тип тренировки (с огромен брой серии) всъщност за мен характеризира навлизането на употребата на анаболните стероидни препарати в спорта. Това наложи да се промени начина на трениране за да се извлече максималната полза от тези препарати за нарастване (хипертрофия) и обработка (сепарация) на мускулната маса. Както и бонусът, който те дават на организма за многократно по-бързо възстановяване след тренировка.
   Моята тренировъчна програма е доста близка до тренировките преди „Ерата Арнолд“. Разбира се с използване на нововъденията и откритията, които постоянно се появяват в тренировъчните техники, физилогията, суплементацията, възстановяването, храненето и всички сфери на нашето фитнес общество. Но основните сфери, в които по-често има новости са свързани с нови хранителни добавки, новости в храненето, а не толкова при тренировъчните методики. Да, има от време на време твърдения за новооткрити тренировъчни системи, но почти винаги те са „добре забравено старо“ и са просто излъскани и „захаросани“ стари тренировъчни методи, но обвити с нова „лъскава опаковка“ и впечатляващи имена, с които се опитват да ги пробутват на широката аудитория... Естествено, с цел печалба.

   Базови упражнения, среден (до малък) брой повторения като се набляга на повишаване на силата, не толкова чести тренировъчни сесии и определено с малък тренировъчен обем (като брой упражнения и серии). Това е принципната (философска, ако щете) основа на моята тренировъчна програма.


   Сега малко по-конкретно относно тренировъчния ми план. Започвам нов 10-седмичен тренировъчен цикъл с прогресивно натоварване като Седмица Х е „пиковата седмица“. Това е седмицата, вкоято трябва да достигна (и дори леко да надскоча) зададените максимуми, които съм задал преди започването на цикъла. Понеже връщам назад и започвам под достигнатите тежести от последния ми тренировъчен цикъл (LEVEL 2) отпреди Извънредното положение, този ще го озаглавя "LEVEL 1 - Post Quarantine".


Седмица I от LEVEL 1 (18.05-24.05.2020)

 ХРАНЕНЕ
   Тази седмица средният ми калориен прием беше 2850 ккал. При среден „екстра енергоразход“ от 350 ккал успях да закова калорийното ниво на 2500 ккал. Точно колкото съм определил, че е и моят БМ (базов метаболизъм). Което означва, че тази седмица съм на НУЛЕВ КАЛОРИЕН ПРИЕМ. Не изпитвам сериозни проблеми с контрола на апетита или някакво кой знае колко силно чувство на глад. Имам енергия, нямам нужда от някакви стимуланти (освен обичайните за мен кафета). Mисля да задържа така и следващата седмица.

ТРЕНИРОВКИ 
"LEVEL 1 - Post Quarantine" - Week I
   Тук какво да кажа? Почнах по новия 10-седмичен цикъл, процентите и съответно тежестите са ниски и си ги изпълних на всички упражнения без проблем. Смятам, че правилно намалих максовете, по които изчислих работните тежести за цикъла за да мога безпроблемно и плавно да се завърна към големите тежести. Нужно си е едно такова вработване.


Седмица II от LEVEL 1 (24.05-31.05.2020)

 ХРАНЕНЕ
   Тази седмица средният ми калориен прием беше 2950 ккал. При среден „екстра енергоразход“ от 450 ккал пак успях да закова калорийното ниво на 2500 ккал. Точно колкото  е и моят БМ (базов метаболизъм). Което означва, че и тази седмица съм на НУЛЕВ КАЛОРИЕН ПРИЕМ. Отново нямам проблем с контрола на апетита или някакво кой знае колко силно чувство на глад. Имам енергия, нямам нужда от някакви стимуланти за (освен обичайните за мен кафета). 
   Мисля да задържа така калорийното ниво, може би да сляза на 2300 ккал. Но не по-ниско. Чувствам, че и така горя мазнини. Измерване с калипер по Метода на 9-те точки показа, че мазнините са ми 11%, което ме кара да съм много доволен (колкото и относително да е подобно измерване). Ще се меря на 2 седмици за да следя как върви процеса на изчистване.

                         


ТРЕНИРОВКИ
"LEVEL 1 - Post Quarantine" - Week II
   Teжестите леко се показват. Всичко върви по план, новите неща, които вкарах в този цикъл ми харесва как се вписват в тренировките. Продължаваме!







Comments