По Витошките пътеки - До Първенецът на Витоша, Черни връх (2290 м) от хижа Алеко

Днешният маршрут беше избран впредвид факта, че поради ангажименти трябваше до 12:00-12:30 ч. да сме в колата и да пътуваме обратно. И тъй като ни се искаше да погазим по сняг, направих справка с mountain-forecast.com (препоръчвам ви го, аз винаги се съобразявам с прогнозата му преди преход). Показваше много слаб вятър, разкъсана облачност и около -10*С... Не беше валяло последните 2-3 дни, така че със сигурност щеше да има отъпкани партини нагоре... Идеални условия за едно изкачване до Черни връх (2290 м). Стартовата точка щеше да бъде хижа Алеко.

И така сутринта в 08:00 ч. бяхме на паркинга до горната станция на Симеоновския лифт. Още от тук започнаха хубавите гледки. Докато в началото нямаше никакъв сняг наоколо, то над Бай Кръстю вече пътят стана заледен и започна да става бяло около нас.

(в началото на пътя)

(някъде близо до хижата)

(на паркинга)

Приготвихме се и тръгнахме. Исках да се качим по маркираната пътека, минаваща директно по пистата, но се оказа, че няма пъртина по нея, а не ми е много позната и не исках да рискувам пропадания, излизайки извън нея.

Затова се върнахме назад и хванахме пътеката за Платото и вр. Камен дел. Тук вече имаше пъртина и не беше проблем да се следва. Минахме над Морените, полюбувахме се за малко на гледката и продължихме.

Скоро бяхме на Платото и се прехвърлихме на коловата маркировка към върха. Времето беше слънчево и без вятър, точно както беше по прогноза, но откъм Стара планина прииждаха облаци и скоро покриха целият път от вр. Малък Резен и Черни връх изчезна от погледа скрит в тях.

Слънцето се скри, но вятър нямаше, снегът беше твърд и сух и се вървеше лесно (през повечето време). Тръгнахме нагоре, видимостта беше 3-4 колчета напред. Движейки се по пътя, първо минахме покрай  вр. Лъвчето (2052 м), който се падаше отдясно на нас. Той е един от „Витошката дузина“ и се намира във вододелно-санитарната част на Витоша, в която навлизането е забранено, но въпреки това група от четирима пантаджии навлезе в зоната и мина под него. Виждат се на снимката.

Изкачването беше малко затруднено от падналия през нощта около 5 см нов сняг, но това не ни забави особено и скоро видяме заскрежената сграда на Чайната.

Влязохме само за по чаша чай, както обикновено в такъв ден и час беше пълно с хора и вътре беше прекалено топло. Подкрепихме се с любимата ми в последно време закуска (протеинов бар Athletic XL и пакет оризовки), направихме си задължителбните снимки и поехме без много бавене обратно. Както споменах, времето ни беше ограничено този уикенд.

При слизането обратно надолу единственото неудобство беше разминаването с прииждащите вече на групи нови туристи. Разминахме се и с един образ, по бански и с розов спасителен пояс-фламинго (снимката не е моя, качена е от други, имали същия „късмет“).

Този път хванахме първата колова маркировка, която видяхме вдясно от нас да се отклонява към хижа Алеко и така съкратихме първоначалния ни маршрут, по който дойдохме. Навлязохме отново между иглолистните дървета отрупани със сняг. Красиво...

Наближавайки хижата и лифта пред нас, видяхме много малчугани с родителите си да се пързалят с шейни и въобще да си играят в снега. Цареше много приятна атмосфера.

Бяхме вече при колата, преобуване, не защото зимните трисезонки бяха мокри (както винаги краката бяха абсолютно сухи), а защото са с твърда подметка и не може да се кара с тях.

Въпреки че имаше доста спрели коли и на паркинга и покрай пътя, слязохме съвсем нормално до Драгалевци. Заслужава си да се отбележи, че докато слизахме, се разминахме с 3 изкачващи се автобуса на градския транспорт, което означава, че е редовен и начесто, което е много добре.

По-здрави!

Технически характеристики на маршрута:

Разстояние - около 10-11 км

Продължителност - 3:30-4:30 часа

Най-ниска точка - хижа Алеко (1840 м)

Най-висока точка - Черни връх (2290 м)