ВАКАНЦИЯ В НП „ЦЕНТРАЛЕН БАЛКАН“ - ДЕН ПЪРВИ: Преход от Карлово до хижа Хубавец

(*** Не гоня художествени достойства с моите пътеписи. Целта, към която винаги се стремя е те да са максимално подробни и информативни относно особеностите на дадения маршрут. Така че да могат хората решили да го направят да се ориентират по него без проблеми и да са им максимално полезни.)

В най-големите жеги в София ние решихме да си подарим 5 дена прохлада и спокойствие като отидем на хижа в планината. Избрахме това да е хижата Хубавец, която в момента се стопанисва от моя приятел Тони и неговото семейство.
   Обадихме му се. Притеснен ни предупреди, че в момента му се е развалил ВЕЦ-а и е на малък генератор, което налага в хижата да има ток (съответно интернет) и топла вода само по 3 часа сутрин и вечер. Нас това не ни беше проблем, така че запазихме стая за 4 нощувки и започнахме да планираме и подготвяме багажа.

ДЕН ПЪРВИ: Карлово - х. Хубавец (около 6 км)

По GPS-а намерихме къде е улицата в Карлово, която извежда на точно на началото на пътеката за хижата. Казва се ул. „Райна Касабова“. Паркирахме и нарамихме пълните раници. Доста пълни в чест на истината, даже към моята прикачих втора по-малка, за да можем да вземем целия багаж, който смятахме, че ще ни е нужен.

Естествено, вече беше почнала голямата жега (въпреки че не беше колкото в София) и с натоварените до предел раници изкачването беше тегаво. Но нищо не можеше да попречи на хубавото насторение породено от очакваните почивни дни, които ни предстояха.

Още в началото се разминахме с един човек на кон (единственият начин на зареждане на всичките хижи по маршрута), който като разбра къде отиваме ни усмихна с думите, че там ни очаква студена бира.

На кръстопътя, където пътеката за хижа Добрила пресича нашия път имаше хубав кът с две пейки с издълбани на тях цитати от Апостола.

Продължихме и след около километър от началото на прехода ни минахме под тръбите на ВЕЦ-а. Гледките се редуваха една след друга.

(неработеща чешмичка, но много интересна)

Видяхме и емблемата на Парка и вече официално бяхме в НП ,Централен Балкан“!

След това минахме покрай постройка явно от системата на ВЕЦ-а, наречена Бараж.

Хубавите гледки покрай реката (р. Стара река) се редуваха с многобройните мостчета, по които минавахме.

Вече близо до хижата минахме и покрай две чешми с течаща вода, разположени сравнително близо една до друга.

Изкачването не беше стръмно (освен в началото) и се редуваше с много равни участъци, така че успявахме да поддържаме добър ритъм въпреки багажа и скоро след поредния завой видяхме между клоните дългоочаквания силует на хижата.

Тони веднага излезе да ни посрещне. Седнахме на пейките, разположени на слънчеват поляна пред хижата и се разговорихме, докато си почивахме и си поемахме въздух. Бързо се запознахме с котаракът на хижата Тигър, който в последствие се оказа голям ловец.

Около нас вече единственият шум беше от течащата до хижата река. Всъщност хижа Хубавец е построена точно на мястото, в което се сливат две реки (р. Малката река и р. Голямата река), образуващи реката покрай която се движихме от Карлово дотук - р. Стара река.

След това вече се качихме на втория етаж и Тони ни показа нашата стая, с две легла и прозоред към, гледащ към поляната пред хижата. Бянята беше обща за цялата хижа, разполагаше с два общи умивалника и две санитарни помещения с тоалетна и душ. Съвсем доволни условия за хижа в планината.

Разопаковахме багажа и нашата мини почивка започна.

Късният следобед пристигна голяма група от около 20 деца (ученици с 3-ма учители). Оказа се, че са били на няколкодневен преход и все ки ден са отсядали в различна хижа. Идваха от хижа Рай (сериозна дистанция) и хижа Хубавец щеше да им е последната точка, след която на другия ден цяха да слязат до Карлово и да се разотидат по родните места. Много добри деца, тихи и културни, между другото... Приятно ни изненадаха.
   Тони се развъртя в кухнята и съвсем сам направи вечерята за всички, голямата група, за нас и за още 2 семейства, който също бяха пристигнали междувременно. Ние с Иви се включихме да помогнем малко като измихме част от посудата.

Вечерта младежите завършиха с песни и разговори около малък лагерен огън зад хижата под зоркия поглед на учителите и Тони.

Ние си легнахме рано, защото за другия ден бяхме запланували сериозен преход и трябваше да ставаме рано.

Видеото на прехода от ReLive

Данните на маршрута чрез ORUX MAPS

Технически характеристики на маршрута:

Разстояние - около 5.5-6 км

Продължителност - около 2:30 часа

Най-ниска точка - от покрайнините на Карлово (520 м)

Най-висока точка - хижа Хубавец (990 м)